piątek, 26 sierpnia 2022

Koniec ery 125


Ot jaki zabytek można spotkać przy drodze na wioskach w pobliżu Leżajska.

Dawny spichlerz. Zabity dechami na cztery spusty.




Sierpień. Praca na polach wre.

Pałac w Sobieszynie.


Tuż obok pałacu jest zamieszkały dom. Zagadałem z ludźmi. Do środka nie da się już wejść ale z zewnątrz mogę cykać foty do woli.

ech.. jeszcze kilka lat temu wejście było wolne.

Przy pałacu są mniejsze budynki mieszkalne i gospodarcze.




Opuszczonych pałaców w Polsce jest mnóstwo. Ten powstał na początku XIX wieku. W 1899, po śmierci właściciela a później jego żony w pałacu ulokowano szkołę rolniczą. W okresie międzywojennym była tu szkoła średnia. W 1951 pałac wyremontowano i sprawował funkcję ośrodka zdrowia i przedszkola. Od lat 90'tych stoi nieużywany.










Powrót z pola po całym dniu harówki.

Tak wyglądał mój ostatni wyjazd na Derbim. Przez 2 lata i 2 miesiące przejechałem nim 7 890km. Tydzień temu pojechał do znajomego któremu mam nadzieję będzie dzielnie służył. Czasem razem latamy więc myślę że będę go widywał. :) Ja z kolei zakupiłem coś innego i większego. Myślę że dobrze nada się do mojego zastosowania ale o tym w następnym wpisie.