środa, 8 czerwca 2022

Tunel kolejowy pod górą Sajdak


..w poszukiwaniu opuszczonego tunelu kolejowego..

Jest i on. ;)

Dwa bliźniacze tunele kolejowe pod górą Sajdak. Jeden z nich, nadal używany został wybudowany w latach 1876-1879, drugi równoległy który nie jest już używany w latach 1909-1911.

Szyny są zdemontowane ale podkłady cały czas leżą.

Tunel ma 380 metrów przyjemnego, chłodnego i wilgotnego powietrza. Po drugiej stronie trafiam na taki mostek.

Sceneria wręcz bajeczna.

W ogóle dowiedziałem się o istnieniu tego miejsca w ciekawy sposób. Monia oglądała jakiś serial kryminalny na Netflixie. Zobaczyłem że jest tam ciekawa scena jak jakaś terenówka wjeżdża nocą na stary most w lesie i wyrzucają z niej jakieś ciało czy coś, co spada na dół obok tunelu kolejowego. Spodobała mi się ta sceneria a w związku z tym że to był polski serial zacząłem grzebać w necie, gdzie znajdę połączenie starego tunelu kolejowego i starego mostu. No i znalazłem. Jest tylko jedno takie miejsce w Polsce. Właśnie tutaj. Niedaleko Jedliny-Zdroju.

Tutaj jest czynna linia kolejowa.

..a tutaj równoległa nieczynna. Niestety nie wiem kiedy ani dlaczego została rozebrana.

Już wracałem do samochodu gdy usłyszałem znajomy dźwięk syren kolejowych.

Takim zabytkiem architektury kolejowej śmiga teraz kolejka Kolei Dolnośląskich.