piątek, 25 czerwca 2021

Otrębusy


ZIS110 Cabrio przywieziony do Polski w 1951 roku, wyprodukowany w siedmiu egzemplarzach.

Właz otwarty, trzeba zajrzeć do środka.


Wnętrze niewybebeszone ale opłakane. Silnik jeszcze siedzi na swoim miejscu.

Na podłodze jezioro. Trochę szkoda, mogliby przynajmniej otworzyć właz desantowy żeby w trakcie deszczu woda wypływała na zewnątrz.

Z lewej (biały) ręczno-elektryczny mechanizm obrotu wieży.

Wikipedia twierdzi że jest to ostatni istniejący egzemplarz który brał udział w terenowych zdjęciach do Czterech Pancernych. Reszta została zezłomowana w latach 70'tych.


Tylna blacha na Borewiczu.

Muzeum twierdzi że to najstarszy samochód w Polsce. 1897r. Na naftę którą można było kupić w aptekach.

Skrzydło bramy.

Analizator spalin. 

Co to jest to nie mam pojęcia. ;)

Miasto samochodów.

Humber 500 z 1913 roku. Kanister na bagażniku i klakson sztos.

Czy producent tego blaszaka dopuszcza wieszanie samolotów na elementach konstrukcyjnych podtrzymujących dach? ;)



ZIS którego nie było możliwości indywidualnie zakupić. Były wyłącznie przyznawane z osobistego polecenia Stalina. Tym jeździł Gomułka.

Zderzaki z czasów w których służyły do zderzania a nie do ozdoby.


Różowa Syrena 105, szósta generacja. Z drzwiami mającymi zawiasy z przodu i z po raz pierwszy seryjnie montowanymi pasami.

Fiat Multipla 600 z silnikiem z tyłu. Taki trochę nasz T2. ;)

DeSoto Adventurer, 1959 rok. Przypłynął do Polski Batorym. Na wioskach woził drzewo na pace.



Ford XL, początek lat 70'tych kiedy jeszcze nikt nie spodziewał się ogólnoświatowego kryzysu paliwowego. Siedziały w nich silniki od 5000 do 8000cm3 i mocy do 400km. Spalanie nie schodziło poniżej 25l/100km a zbiorniki paliwa mieściły po 120l.


DKW i ciekawy kwietnik z opony. Byłem w tym muzeum już kilka razy i zawsze jest tu coś innego. Muzeum ciągle ewoluuje.

Skoda MTX. Jedyny egzemplarz w Polsce. Prawie jak Mazda MX. ;)


Silnik, jak sądzę lotniczy. Obok zardzewiały Panzerfaust.

Prawie jak urbex. ;)

Ardie VF i DKW SB 350.

Alejka samochodów rządowych PRL. Pancerne Volvo Lecha Wałęsy.


Saturator na wózku.

125P Cabrio.

Niebieskie światło w tylnej lampie?


Ściana radii.

Towaru zdecydowanie więcej niż w Muzeum Życia w PRL. ;)





125P 1985 rok. 9000km od nowości. Jest tutaj też gdzieś Duży Fiat Aleksandra Kwaśniewskiego z pierwszej połowy lat 70'tych, podobno osobiście przez niego przekazany do muzeum.

Gramofon w chlebaku.

Osa produkowana w WFM w Warszawie.


Junak z koszem.

Renault Floryda.

Wieża stereo. ;)


BMW Isetta z jednymi drzwiami od frontu, jak w BobCat'cie. ;)


Myślę że część z nich może pamiętać czasy okupacji.

Piętro w Londyńskim autobusie.