niedziela, 3 kwietnia 2022

Policyjna baza lotnicza na Bemowie


Zabytkowa ekspozycja na wjeździe.

Su-17 i Jak-40 w polskich barwach.

Mig-21 i PZL TS-11 Iskra.

Dawna wieża kontroli lotów na terenie lotniska. W ogóle historia lotniska na Bemowie jest dość ciekawa. Zostało wybudowane na rok przed przyłączeniem Bemowa do Warszawy. Było stricte wojskowe i znacznie większe niż obecnie, stąd wiele drobnych pozostałości jest porozrzucanych pomiędzy dzisiejszymi osiedlami, np druga taka wieża kontroli lotów przy obecnej ul. Osmańczyka.

Trafił się nawet Bell-206B-III Jet Ranger.


Mil Mi-8. Emerytowany.

Obok grzeją silniki małe samoloty cywilne.

Drugi Mil Mi-8. Ciekawe czy sprawny, nie widziałem żeby latał.

S-70i Black Hawk wyprodukowany w Polskich Zakładach Lotniczych w Mielcu. Lotnicza duma Policji.

Benzynka sama podjeżdża do zainteresowanego. ;)

Mają 3 sztuki ale coś słyszałem że jedna chyba niedawno poleciała pomagać na granicy. Specjalnie dla nich 3 lata temu postawili hangar 40x40x15. Siedzi w nim też Bell 412.

Zbiornik pełen, można latać.

Już myślałem że będzie startował gdy zgasili silniki i poszli z powrotem do hangaru.

Podobno Cyganie na Ukrainie odholowali ciągnikami jakieś ruskie czołgi. My odholujemy im śmigłowce. Odpowiednie służby już wdrożyły ćwiczenia. ;)