Postawiony 1905-1908. Zniszczony przez Rosjan w sierpniu 1915. Odbudowany w 1946 jako pierwszy stały most po wojnie.
Most trochę nietypowy ponieważ górą idą dwie nitki torów kolejowych, dołem idzie stalowa konstrukcja z kładkami technicznymi a obok biegną rury.
Nie mylić go z Mostem Gdańskim który jest obok.
Takie rury się chowają pod ulicą.
Cały żelazny most wraz ze składami kolejowymi opiera się na takich małych punktach.
Dwie kraty podłogowe które kiedyś spadły i leżą na dole. ;)
Rura owinięta sianem. ;)
Ten most to tak na prawdę dwa osobne mosty blisko siebie połączone tłumikami drgań. Kilka lat temu jeden z nich został wyremontowany. Zdemontowano całą kratownicę i wstawiono nową. 4 lata to trwało. Widowiskowa operacja.
Most jeździ na kółkach, rura jeździ na zębach.
Lewy po remoncie. Ciekawe czy będą robić prawy.
Trochę tego jest. ;)
Drzwi do rury w której biegną rury.